Join us on

Intelsat

Intelsat

Industry: 
Telecommunications
States: 
DC
GA
Country: 
Luxembourg
Sources: 

"The U.S. gave European satellite companies Intelsat SA and Eutelsat Communications SA another six months to win back Iran's business lost after lawmakers barred them from transmitting Iranian programming... The companies say they have had to push hard, and have regained some of the business they lost. Both companies said the amount of revenue lost was immaterial. 'Our business level there has not returned to its previous state,' said Dianne VanBeber, an Intelsat spokeswoman."  (The Wall Street Journal, "Intelsat, Eutelsat Granted New U.S. Waivers," 8/28/2014)

--

"The International Telecommunications Satellite Organization (Intelsat) has taken a number of Iranian channels off the air in Europe based on an order by the U.S., Press TV reported." (Trend, "Intelsat takes Iranian channels off air," 10/22/2012) 

--

"Other Western satellite companies, including Intelsat SA and Telesat Holdings Inc., still carry IRIB's channels." (The Wall Street Journal, "A Top Satellite Provider Cuts Off Iran State Broadcaster," 10/15/2012) 

--

"IRIB broadcasts not only in Persian but in Arabic—on its Al Alam channel—and in English on its Press TV. Besides Eutelsat, companies it uses include Intelsat SA, Telesat Holdings Inc. and AsiaSat, a Hong Kong-based operator in which General Electric Co. has a stake... Iran has little reason to jam Intelsat and AsiaSat, which don't carry BBC Persian or other typically targeted channels, and those companies said they weren't aware of their satellites being jammed... Intelsat, based in Luxembourg but with main offices in Washington, is able to do business with Iran despite the U.S. embargo because of a license from the Treasury's Office of Foreign Assets Control. Intelsat was once an intergovernmental organization and was obliged to provide service to the group's former members, including Iran, when it changed to a private company a decade ago. 'Satellite operators like Intelsat do not censor the content that is broadcast over their satellites,' said Dianne Van Beber, a vice president and spokeswoman." (The Wall Street Journal, "In Skies Over Iran, a Battle for Control of Satellite TV," 12/27/2011)

--

"European satellite companies like Eutelsat, Intelsat and Arqiva provide extensive services to the Iranian state-owned Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB), including for domestic Iranian radio and television broadcasts, and for Iran's growing list of foreign-language channels, like the English-language PressTV and the Arabic Al-Alam."(The Wall Street Journal, "Broadcasting Tehran's Repression," 12/9/2011)

 --

"This license application is so heavily redacted by OFAC that one cannot say what type of activity it authorized. In records released by the State Department, however, it says that the license would allow Intelsat to respond to a request for a proposal for the provision of public international telecommunications service to Iran, and that granting such a license would be consistent with the United States policy goal of promoting the free flow of information to and from Iran." (New York Times, "Licenses Granted to U.S. Companies Run the Gamut," 12/24/10)